Nu ar jag ater igen tillbaka dar jag en gang borjade, den 11 juni 2008

JAG AR ARBETSLOS, whiooooo !

Hade mitt sista shift igar och det kunde inte vart battre, dock var det myket trakigt att saga hej da till alla ! - jag alskar ju anda alla som jobbar dar ( dock finns de alltid nagra som man gillar mindre ....)
Innan mitt shift var slut sa kom diskaren i koket ut fram till mig och hade sin kamera med sig, Harry som denna underbara man/gubbe heter kommer fran Kina och kanske inte har den basta engelskan, men har alltid glimten i ogat.
Igar beratta han att det var tigerns ar (i det kinesiska aret) och att jag var en orm. Harry brukar ocksa ga till bibloteket pa sin rast och nar han val kommer tillbaka brukar han fraga massor om Sverige samt beratta massor. Hahah, jag bara alskare !!


Jag & Harry

Nu ska jag njuta av min lediga tid och halla tummarna att jag far mitt visum, annars vet jag inte riktigt vad min plan ar.. aka hem? nya zeeland och komma tillbaka hit? resa sen hem? plugga? do? haha
Mitt visum ar ju anda slut om 19 dagar, tiden gar sa snabbt!


Forra helgen jobbade jag fredag natt och jag har inte jobbat natt pa otroligt lange men det var kul med lite ombyte och man moter sa otroligt roliga/konstiga manniskor pa Scruffys under natten. Och jag vet inte hur manga telefonnummer man far pa 1 kvall eller hur manga som fragar en om en date - SLUTA RAGGA PA BARTENDERN! (ni som gor det).
Det hande en liten rolig sak precis nar jag hade stangt samt stadat baren i fredags, sa mottes jag av 2 irlandska killar i trappan som stannade mig och fragade om "that hot swedish girl" och senare beratta dem att deras kompisar som brukar sitta nere i baren hade sagt att dem att komma in och titta ?! pa mig ... Ett gott skratt blev det iaf :)

Nar jag val vaknade jag upp dagen efter sa lag min prins brevid mig som precis hade kommit tillbaka hem fran Asien! Vi bestamade oss for att aka over till den norra sidan och halsa pa Ais samt ata steaks over i Mosman.
Senare under kvallen drog vi oss over till Bondi for att mota upp med Denize pappa och Annica for nagra ol, men det sluta i att ingen kom ihag hur dem kom. Man kan saga att alla madde som de fortjande dagen efter !
Det var lang helg i Australien forra helgen, sa sondagen tillbringade vi pa BBQ hemma hos Jeff och dem i deras nya underbara hus i Bondi senare tillbringa vi kvallen pa soffan framfor youtube med vin. Mandagen blev det glass pa Cold rock med Denize senare middag med Q, jatte mysig resturang som ligger hogst upp i en kontorsbyggnad dar man har utsikt utover hela Sydney och den snurrar aven runt sa man verkligen kan se ALLT.



mkt uppdatering ... oups !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0