When friends become family

Som jag berätta senast har Diddi flyttat in hos i sin nya lägenhet, det känns lite konstigt att inte ha henne runt 24/7 när hon är på samma plats. Men hon verkar trivas mycket bra och hon har ju trotts allt en kanadensare & irländare i lägenheten ...

Anyway Gareth & Peter vi träffa i Asien lämna Sydney förra veckan för att ta sig till Nya Zeeland då deras visum gick ut och de redan vart här 1 år. Det om nått känns lite halv skumt då dem har vart här sen vi kom .. Men jag är säker att våra vägar möts igen .. I framtiden.
Jag har har jobbat på dem senaste veckorna på Jeffs jobb så dagarna flyger iväg - vi är inne på vår 7 månad om 1 vecka, det om någon skumt! Vart har dessa 7 månader tagit vägen ?!

Min helg har vart otroligt lugn, jobbade i lördags morse så tror jag gick och la ig runt halv 9 på fredagen av trötthet senare när jag skulle åka till jobbet dagen efter insåg jag att tågen var nere till måndag (vilket jag VRKLIGEN inte hade räknat med) Men det var bara sätta sig på bussen så de sluta med att jag kom 10 min försent då trafiken i denna underbara stad är hemsk ... Ni som klagar på Stockholm i rusningstrafik HA HA HA!
Senare på lördagen åkte jag över till Mosman för att leka lite med Flannery igen och äta lite thai mat och på söndagen var det dags för mors dag här nere så det fick mig att längta efter mamma men Flannery m. co fixade en mexikansk kväll med lite vänner så det var mys, dock var jag verkligen inte på prat humör så tillbringa resten av tiden i soffan framför Underbelly - the golden mile (ni som laddar ner - ladda ner den mkt bra serie om sanna historier i Australien och nu handlar de om Kings cross)

Två vänner från Sverige samt pojkar London ringde och väckte mig på söndags morgonen lite för runda om fötterna, vilket gjorde min dag <3

Juste jag ska berätta hur efterblivna killar är att ge beskrivningar, Mr Flannery sa till mig ta buss 230 och hoppa av vid sista hållplats men när jag väl gjorde det så det ända jag såg var en sjö och träd ?! Och när jag ringde hör jag hur han säger "aaah kvinnor kan inte ta vägbeskrivingar " Det sluta med att jag gick uppför Sydneys högaste backe och dog. TACK MR FLANNERY!

                 

Heeeeellllloooo Sydney - såhär ser det ut just nu. Vädret börjar glida mot kalla tider men under helgen och idag kunde man faktiskt ha shorts utan att frysa och vädret ligger på 23-28 grader :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0