april april din dumma sill

Ha ha ha, vart ska jag börja ? Jag har haft en mycket trevlig dag men den börja med att jag gick hela vägen ner till stranden för att hämta jeffs (han fyller år idag) present MEN så var det självklart stängt. När jag väl kommer hem igen ringer jag tanten i affären och hon svara med
-Nej nej vi är öppna nu, kom tillbaka
(TACK gud)

Senare under dagen bestämde jag mig för att ta 1 macka, men dem var frusna så jag skulle ta fram brödrosten. Jag har bott i denna lägenhet tidigare i 1 månad så jag vet vart saker finns.. Idag tog jag fram brödrosten ur ett av skåpen och var mycket nöjd, tills vi kom hem!

Såhär lät det
- meeeeeen vad är detta för brödrost ? haha
- den vanliga ?
- ja, men vart hitta du den Kim?
- i skåpet såklart?!
- Men varför använder du den där för?
- För jag ville rosta mina mackor kanske ?
- Joo.. men VARFÖR använder du inte den vanliga brevid spisen? HAHAHA
(jag vänder mig om i detta tillfället med en skamsen minn och inser att JUSTE det har BARA ALLTID funnits en RÖD brödrost mitt i köket brevid spisen, den går liksom inte att missa.


Innan detta så tog jag av mig mina högklackade skor påvägen hem från tåget medans de andra protesterade att det var äckligt och jag skulle göra illa mig. Men jag svara med -

- Äääh jag är hardcore
(och precis då trampa jag i ny utspottat tuggummi och inte nog med att det var nytt & kletigt .. Det var blått med !
Vadå synden straffar sig själv ?

Men iaf, under kvällen åkte vi till Glebe som ligger här i Sydney för födelsedags middag på ett mexikanskt ställe :)
Har aldrig vart i Glebe tidigare men det var mycket mysig liten del av underbara Sydney med massor av små resturanger från alla världens kök.


Jag och Ann



Laura, Alice, (minns inte) och Annie


Ais och Jeff


Happy b'day dear :)


Och Glad påsk till er där hemma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0