Efterlysning; vart är Peter ?

Lite dålig uppdatering då internet vart lite halvt halt det senaste dagarna, så jag gav upp att en försöka kommunicera med omvärlden där hemma.

Nu har äntligen Jossan & Calle kommit till Kina, dem kom igår och nu bor vi hemma hos Jossans morbror Peter. I och med att vi skulle försöka hitta hit igår hände som vanligt lite halv roliga saker ...
Först tappa jag bort Denize (jag har mobil men inte hon, så ha ha..)
Sedan hade jag tydligen glömt min datorladdare på hotellet. Dock märkte jag detta idag för någon timme sen, så det var bara hoppa in i taxin och försöka iaf tänka tanken att den låg där, ist för att behöva göra det pinsamma jobbiga samtalet hem
                    "-eeehm bli inte arga nu men ni vet hur jag är!
                     - vad har du nu gjort kim ?
                     - asså inget.. men jag HOOOOOOST glömde/tappa/slavar bort min nya data laddare HOOOOST
                     - MEN KIM! hur många ggr ... blabla bla"

Ja ni vet ... Det samtalet !
Men iaf dagen igår innehöll bara slapp från vår sida med film och mys, senare på kvällen gick vi ut och åt tillsammans med Peter och hans kompisar.

Idag har vi vart effektiva och börjat leka riktiga turister, vi besökte Kinesiska muren (äntligen kan ja stryka den från min lista) senare besökte vi även Den förbjudna staden :) det var kul att se men man tröttna efter 10 min då det var miljoner av människor som försökte ta sig fram och det här med att trängas med kineser är inte min grej.
Senare under dagen passa vi även på att göra mer tjej grejor och fixa naglar samt fötter !


För att få er hemma att må bra så kan jag berätta att det var 25 grader här idag med sol och i sydney vare 36 häromdagen, avis ? .... det borde ni vara !








ps. peter brukar vara hemma vid halv 7 men kl är 1 nu och fortfarnde ingen peter. Han är inte världens bästa på att höra av sig men vi skulle uppskatta att han gjorde! Så Peter ser du detta RING! ds.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0