Tillbaka till skolbänken ...

Idag har jag nog gjort det värsta på länge ! För att få jobba med alkohol såsom barer, resturanger eller allt som har något med alkohol att göra i huvudtaget, så måste man ha ett certifikat på det.
Denna kurs är på 6 timmar (som tur fick vi gå efter 5) och så sjuuuuuuuuuuuuuuk tråkig, såhär i efterhand ångrar jag tillomed att jag gjorde detta! Självklart somna jag och jag satt längst fram precis brevid killen som höll föredraget..

Något jag funderat över det närmsta timmarna under kursen är att Australien har några av dem sjukaste lagarna över alkohol. Tex. om du går på en nattklubb med fake id och servitrisen inte märker att detta är ett fake id får den personen böter, eller tex vakten. Och dem gick igenom om och om igen hur man skulle gå igenom id korten.
Samma sak att om du gör illa dig inom 150 till klubben är detta klubbens fel m.m .. Vi kan kortfatta allt med = allt är servitrisens/vakten fel, dem är de ända som får böter.
Listan av alla dessa konstiga lagar kan göras lååååååångt. Allt var tvärtom till Sverige om vi säger så!



Nej nu ska jag återgå till denna "heliga irländska stunden" vi har .. igen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0