Naken inför doktorn ..

Ibland brukar jag tro att jag lever i en film, jag lyckas alltid med konstiga saker eller säger fel saker i obekväma situationer eller den klassiska .. Handla först - tänka sen.
Mitt liv kan ibland klassas som en komedi film och då ska jag berätta om manuset för dagen.

Jag har vart med om mina top 5 pinsamaste ögonblick i livet och det blir bara bättre. Som de flesta nog redan vet har jag vart sjuk i helgen, men inte nog med det så börja det egentligen för 1 vecka sen med (sorry) urinvägsinfektion därav feber m.m .. Och efter fler påtryckningar från teamet och mail från Mamma insåg jag att ett besök hos doktorn kanske skulle rädda mitt liv ifrån alla dessa toalettbesök.
Det börjar med att jag ser en kille springa runt på kliniken och tror detta är mail-killen och ingronerar han lite lätt tills jag visst inser att han är min doktor och hör hur dem ropar upp mitt namn och han står där med ett leende på läpparna.
Jag kommer in och han börjar fråga allt ifrån himmel och jord på ausssie-engelska och frågade om saker jag inte ens kan på svenska, som tur lärde jag mig nått i Asien - smile and wave ! Han ber iaf mig att gå och göra ett urinprov och sedan gå tillbaka med det så skulle vi prata mer.
När jag kommer in trodde jag allt var över men då ska jag tydligen lägga mig ner och han ska känna o klämma på både rygg och mage, för att sedan släppa bomben och berätta att jag ska sätta på mit någon form av genomskinligt lakan sen klä av mig (trodde jag). När doktorn kommer in igen frågar jag han om jag måste ta av mig byxorna med, han skrattar lite lätt och frågar vad jag gör - självklart tittar jag på honom med stora ögon och säger att jag trodde bara ja skulle ta av mig upptill men då skrattar han lite till .. Och säger "jag menade b a r a byxorna" jag blir genast väldigt generad eftersom där stod jag naken och utlämnad och får ut orden " oj.. nu är jag väldigt generad " och han svarar .. " HAHAHA nejnej detta är jätte kul" och att han senare ska skämta om mitt urin, kände jag för att faktiskt dö för några sekunder!

Gissa vem som hade dagens skämt att berätta på lunchen ?! ..



Iaf får jag tillbaka min svar nästa vecka, och vi tog lite olika prover samt att jag nu är på antibiotika .. igen !
Så alla som vet vad Kim-day är för dag, moohahahah nu köööör vi (snart)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0