Fira jul som normala människor

Jag har ett problem, jag har många problem MEN nu har jag ett problem som stör mig extra mkt. Vi satt och pratade om julafton OCH för mig är julafton den 24/12 VARJE år och ha ALLTID vart det, men nu är det så att dessa små irländare strider sig emot våra svenska traditioner och säger att man firar julafton den 25/12. Vilken lögn säger jag .. Dem påstar att Jesus föddes den 25, visst kanske detta är sant! Jag har faktiskt ingen aning, men ärligt talat så skiter jag i detta.
Men tänk om detta är sant som de påstår, tänk om vi lever i en lögn ? Eftersom de är ju tydligen inte bara Ireland som är efterblivna, nejnej utan en rad till länder.

Som jag berätta igår så skulle vi ju på hästrace idag och det betyder lika med = högklackat, hattar, klänningar, kostymer, skjortor, alkohol och hästar.  Underbart  :) Och här kmr några bilder från dagen. 

                                   
                                   Paul & Jag                  Denize,Gareth, Pete
                                  
                                  Pete,Beno,Paul,Denize,Gareth

                                   
                                  
                                  
                                                                        Tuff dag ?

En jätte mysig dag, killarna på bilderna förutom Beno är dem vi bor med förtillfället (för er som inte redan visste de). 
Hästrace är väldigt stort här i Australien så alla var grymt taggade, kul att se ! 


                          



   


Kommentarer
Postat av: Sara

Fan vad mysigt! :) Snygga flickor också;)!!

2009-11-14 @ 22:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0