Ett steg närmare

Min helg har vart ganska lugn, smygstartade med Twilight - new moon och kan bara säga MY GOD vad alla skrek när Jacob tog av sig tröjan haha !
Vi gick ut i fredags i darling harbour för att säga hej då till en bekant vi träffat här, var dock bara inne på klubben i några minuter innan jag bestämde mig för att åka hem (dock träffa jag inte ens Romeo), men iaf väl inne på klubben gick jag in i en vän vi träffa i Asien MKT roligt :) Höjdpunkten på kvällen.

Lördagen var det en väldigt dålig stämning i lägenheten pga en incident under fredagen men det löste sig och dem flesta åkte till stranden medans jag & Paul gick runt och leta efter lakan till hans säng.
Under kvällen blev de "steak madness" som vi har varje lördag nu på en bar här i Bondi.
Söndagen tillbringade jag en kort stund på standen sen följde jag med Pete på den tråkiga "handla mat för veckan" uppdraget. Hatar verkligen att handla så tråkigt och här i Australien är allt olika emot Sverige, först har dem ALLT du kan hitta i en affär (typ) sen är allt uppbyggt på ett annat sätt. tex tidningarna o godis är vi vana att ha vid kassan men här har man dem MITT i affären och affären är inte liten heller.  Dem har tillomed ett hörn för judiska människor.

Iaf igår var det 43 grader också här och det blir bara varmare och varmare, kan bara tänka mig hur varmt det kmr bli i jan-feb ! Men blir planen som vi tänkt oss så kmr vi vara i Melbourne då och där är vädret inte lika varmt, det är mer behagligt! Här i värmen utan en fläkt eller ac dör man = vad vi gjorde igår.
Idag flyttar vi med, ca 10 min gångavstång från irländarna så det är inte så farligt, men jag vill inte flytta! Kmr vara så konstigt att inte ha dem omkring hela dagarna..



Fick nyss ett väldigt intressant samtal från min doktor här i Sydney, mkt trevlig/rolig man och efter jag klädde av mig naken fick vi ganska rolig kontakt (tolka inte detta fel, men dem som följer min blogg kopplar nog detta till ett utav mina äldre inlägg). Men iaf han ringde för att kolla hur jag mådde samt att berätta att dem tagit nya prover på de gamla proverna och hittat vita blodkroppar - så nu skulle han ringa om någon vecka och be mig komma ner och göra nya prover. All over again !

Och juste ! jag ska på en interljuv imorgon på en talang agentur .. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0