förbenat också..

Jag hade bestämt mig för att försöka att inte skaffa mig ett servitis jobb pga av dåligt betalt,dåliga timmar och bara skit ! Och ska jag jobba som servitris vill jag jobba på Skytteholm för jag trivs verkligen med all personal där, + att jag måste erkänna - det finns ingen chef som Stefan! Som tur har vi en kock som påminner exakt om en från Skytte, så känner mig lite hemma ..
Iaf så idag börja jag kl 6 på morgonen och fick lämna lägenheten kl 5 för att hinna (vilket jag ska göra imorgon med), anyway så berätta min inte så underbara "chef" att jag ska nu tydligen jobba 40 timmar i veckan med 1 dags ledigt och då dog jag. Igår fråga han mig hur mkt jag ville jobba och 4-5 dagar HELT okey kanske tillomed 6-7 någon vecka sen få vara ledig kanske 3 dagar! Men icke..
Jag stred iaf om att jag skulle få julen av, åtminstonde 24-25-26 samt 31-1 men vi får se vad som händer! Förhoppningsvis har dem stängt sa han och dem gillar mig för mkt tror jag för jag har tydligen fått platsen som en av dem 4 "huvud"servitriserna (vi ska kunna allt och lära andra) Ska bli intressant! Jag kan inte ens kassan.. Imorgon får ja reda på lönen min så är den dålig funderar jag faktiskt att tacka nej och endast jobba extra och ta ett bar jobb, dock är det här jobbet bra för jag kan typ lämna när jag vill (även om de vill att ja stannar åtminstonde till typ den 15-23 jan) samt att dem har erbjudit mig att lära mig att stå i baren och som barista.

Under dagen så kom min såkallade "chef" fram med kockarna och sa "Kim - du har fått uppdraget att göra marketing för våran resturang (den är nämligen helt nyöppnad). Och självklart tänkte jag då - "ja men super, de kan va kul" Sen när jag insåg att jag skulle stå utanför vid darling harbour i SVARTA KLÄDER OCH LÅNGBYXOR försöka locka in kostym-nissar & turister till oss - var det inte lika kul längre.



Detta inlägg blev långt, men iaf ! kort och gott, jag träffa Max samt hans vän Teo tillsammans med Pete :) Jätte kul att se dem, får se hur länge de stanna här! Verka som de hade planer på att dra upp mot östkusten ett tag !


over n ooooout


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det måste väl vara kul, du som kan charma och ser bra ut. Kramar

2009-12-03 @ 17:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0