fåglar fåglar fååågel-jävlar

Det börja för någon vecka sen då jag hade fönstret öppet i köket när ja laga mat.. - jag satt inne i vardagsrummet då jag plöstligt hör något skumt i köket och sjävklart var första tanken JÄÄÄVLAR de kokar över. Men det var en duva ... Jag är väl inget fan av fåglar så jag börjar skrika och sprang därifrån, diddi kmr kvickt ditt och kollar läget och frågar vad felet är - men då när jag väl förklarar incidentet skakar hon på huvudet och säger " aldrig .. du inbillar dig".

Senare den dagen hör jag något mer i köket och jag går genast dit och kollar, vad tror ni ? Jomenvisst sörru .. fåglar IGEN men denna gång var dem 2 dessutom. Jag springer ut fort från köket skrikandes medans Denize går till köket har dem jävlarna flugit ut igen !! - ingen har riktigt lyssnat på mig ang dessa äckliga små varelser så en dag när jag gick till jobbet attackera en fågel mig från ingenstans, självklart var detta också utav en duva (dem måste ha gaddat ihop sig emot mig).
Men iaf .. Så idag kmr jag ut från duschen och vad ser jag ? JO en duva vandra från köket in i vardagsrummet som en KUNG ! Som tur satt Denize & Nora i soffan så nu fanns det iaf vittnen, medans jag stängde in mig på toan och Nora i hallen så försökte Denize jaga ut denna mystiska varelse som självklart skulle flyga in i varenda rum också!
Som tur kan nu även Denize och Nora instämma att vi faktiskt hade en duva inne i lägenheten.


- Vad vill ni mig duvor ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0